Olycka eller skada på hyrbil
Särskilt när vi är utomlands kan en olycka eller fel vara extra stressande och skrämmande. Här hittar du de viktiga riktlinjerna för sådana situationer:
Vid tekniskt fel
Kontakta uthyrningsföretaget eller vägassistansen vars kontaktinformation (gratis samtal) finns på uthyrningsavtalet, på bilnycklarna eller i bilens manual, och du kommer att erbjudas hjälp så snart som möjligt. Observera att telefonnumret för assistans vanligtvis är avgiftsfritt. Om du använder din mobiltelefon för att ringa, kan eventuella extra kostnader inte återbetalas av biluthyrningsföretaget
Om bilen måste bogseras till ett garage kommer uthyrningsföretaget att ge dig instruktioner.
Vid kollision eller olycka
Se till att upprätta en polisanmälan och informera biluthyrningsföretaget och följ deras instruktioner. Du kommer att behöva fylla i en rapport med detaljer om eventuell tredje part, om det fanns någon. Om du uppgraderade din uthyrningsplan till Holiday Drives fulla skydd kommer dessa dokument att krävas när du skickar in din begäran om återbetalning.
"Holiday Drives skydd inkluderar:
- Undantag från avgifter utomlands (kumulativt belopp) upp till $2,000 om du debiteras av uthyrningsföretaget på grund av en eller flera av följande fall endast:
- Oavsiktlig skada på fordonet eller stöld av fordonet
- Skada på däck
- Skada på vindrutor och speglar
- Skada på koppling och batteri
- Skada på fordonets underrede (vid körning på asfalterad väg)
- Förlorade bilnycklar Om uthyrningsföretaget debiterade dig betalningen på kreditkortet, och i enlighet med de fullständiga villkoren för "Holiday Drives fulla skydd som beskrivs i avsnitt F av uthyrningsvillkoren, kommer du att få en återbetalning från Holiday Drive.
Återbetalningen kommer att göras inom 14 arbetsdagar från det datum då alla nödvändiga uppgifter mottagits av Holiday i enlighet med det belopp som faktiskt debiterades av kreditkortsföretaget. I vilket fall som helst kommer återbetalningsbeloppet inte att överstiga det belopp som debiterades av uthyrningsföretaget och kommer inte att överstiga $2,000 (kumulativt belopp).
För att få återbetalningen, vänligen fyll i formuläret längst ned på sidan och skicka det till oss via e-post: [email protected] Det är viktigt att bifoga uthyrningsavtalet med billeverantören och en hänvisning till avgiften från uthyrningsföretaget.
För din information erbjuder vissa uthyrningsföretag och tredje parter, mot en extra avgift, undantag eller återbetalning av avgifter för vissa av de ovan nämnda fallen. Se till att inte lägga till några extra tjänster du inte behöver, eftersom ingen kredit eller återbetalning kommer att ges för detta.